Nieuws

Hier een overzicht van lopende zaken en interessante ontwikkelingen, waarvan we U op de hoogte willen houden.

Geplande activiteiten

Oud Geleerd Jong Gedaan

Op de woensdagen 2, 9, 16 en 23 oktober van 15.30 tot 16.30 uur (inloop vanaf 15.00 uur) in De Drie Ranken, Eglantierlaan 202 te Apeldoorn een nieuwe reeks met als thema ‘Kunstmatige intelligentie in beeld’. De studentdocent is Marit Roozendaal.

In deze collegereeks staat Kunstmatige Intelligentie (KI) centraal. Studentdocent Marit legt u op een begrijpelijke manier uit wat KI is en nodigt ze u uit om mee te denken over belangrijke vragen als: Hoe ver kunnen en moeten we gaan met KI? Wat zijn de risico’s en voordelen? De impact van KI op ons dagelijks leven, de maatschappij en de zorg komt ook aan bod. Samen verkennen we de ethische dilemma’s die hierbij komen kijken. Hoe zorgen we ervoor dat KI veilig, eerlijk en transparant blijft? Wat zijn de mogelijke gevolgen voor privacy, werkgelegenheid en menselijke interactie? Sluit aan voor een boeiende collegereeks en bouw mee aan een toekomst waarin Kunstmatige Intelligentie verantwoord en optimaal wordt benut!”

De volgende collegereeks start in februari 2025.

Project Digitalisering De Maten

Onze nieuwe cursus voor senioren van 6 tot 8 trainingsbezoeken aan huis begint dit najaar 2024.
Oud-deelnemers kunnen hier ook aan meedoen, als er nog plaatsen vrij zijn. We starten deze cursussen 2 keer per jaar. Interesse voor de komende cursus? Neem dan zo spoedig mogelijk via app naar 0647712579 of mail naar digitaliseringproject@gmail.com.

Nieuw dit jaar is de helpdesk. Deze is bedoeld voor oud-deelnemers die geen behoefte aan een volledige cursus hebben, maar toch nog met een paar ‘digitale’ vragen zitten. Er wordt onderzocht of er mogelijkheden zijn om tijdens het reparatiecafé als helpdesk aanwezig te zijn. Zodra hier meer nieuws over is, wordt u hierover geïnformeerd. De helpdeskcoördinator is Denise Antenbrink. Heeft u als oud-deelnemer een vraag over uw computer, tablet of mobiel, neem dan telefonisch of via app contact op met 06 43488704 of mail naar digitaliseringproject@gmail.com.

All Souls All Mates 2024

Op vrijdagavond 1 november branden er weer zesduizend kaarsjes in de tuin van De Drie Ranken. Iedereen is hierbij welkom. Samen creëren we een avond van saamhorigheid en meeleven met elkaar in het verdriet om geliefden. Samenleven vraagt om aandacht, zorg en respect voor elkaar. Dat kan door kaarsjes te (laten) branden. Het nodigt uit stil te staan bij de mensen die gestorven zijn, die je uit het oog verloren bent of die om welke reden dan ook speciaal voor je zijn en in je gedachten en in je hart zijn.

All Souls All Mates (ASAM) begint om 19.00 uur met het LichtUur in de grote zaal van De Drie Ranken. In deze bijeenkomst is muziek, voordracht en film verbonden aan het thema ‘Het is wat het is’. Om 20.00 uur worden in de Tuin van De Drie Ranken door alle aanwezigen de kaarsjes aangestoken. ASAM eindigt om 21.00 uur.

Naast het aansteken van de kaarsjes zijn er nog allerlei andere activiteiten. Er is een café en een vijver, De Oversteek, waar je een bootje met een lichtje kunt laten varen. De spiegeltent toont zeeën van licht, op de Twitter-wall kun je een boodschap laten tonen en de ‘Schrijf-een-naam-kraam’ is er voor een goed gesprek. De disgenotentafel staat weer klaar om nog eens te tafelen met een verloren dierbare en de Hemeldichters bekleden jouw ziel met herinnering en herkenning.

Iedereen is welkom om het te ervaren. De toegang is gratis.

Optreden Charlotte Glorie

Op 24 november 2024 om 15:00 uur zal Charlotte Glorie eigentijdse kerstliederen, verhalen en gedichten presenteren in De Drie Ranken. In de pauze is er gelegenheid om boeken en cd’s van haar te kopen.

Kleurrijk Ontmoeten in de Maten (KOM!)

Kleurrijk Ontmoeten in de Maten (KOM!) zal op 12 april 2025 plaatsvinden. Een ontmoetingsdag tussen mensen van verschillende culturen, met zang, dans en hapjes.