Projecten 2024

De volgende activiteiten zijn in 2024 met behulp van de financiële ondersteuning van de stichtingen HVO en VHVO en andere instanties tot stand gekomen.

Kleurrijk Ontmoeten in de Maten (KOM!)

Met Kleurrijk Ontmoeten in de Maten (KOM!) hebben we op 9 maart jl. voor het derde jaar een prachtig evenement neergezet waar de ‘ontmoeting van culturen’ centraal stond. Ruim 150 mensen en organisaties hebben actief bijgedragen aan KOM! met muziek, dans, eten, kinderactiviteiten, handvaardigheid, kunst, centraal thema ‘wonen’ en nog veel meer. De ongeveer 850 bezoekers hadden veel positieve reacties op dit multiculturele festival. Maar dit was absoluut niet mogelijk geweest zonder de fantastische hulp van alle vrijwilligers (van binnen en buiten De Drie Ranken) en organisaties. Wanneer u op de hier klikt, kunt u met eigen ogen zien hoe geweldig de sfeer was bij KOM! 2024. Dit filmpje geeft een mooie impressie van het grote aantal activiteiten waarin verschillende culturen elkaar konden ontmoeten in De Drie Ranken. We gaan voor een nieuwe KOM! in 2025 en hopen dat er dan weer vele vrijwilligers meedoen!

Subsidieregeling Gebiedsparticipatie

Voorlichtingsmiddag Niet Aangeboren Hersenletsel

Op maandagmiddag 12 februari 2024 is in de Huiskamer van De Drie Ranken een voorlichtingsmiddag over Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH) gehouden. Deze middag was georganiseerd door de pastorale teams van De Drie Ranken. Ongeveer 40 bezoekers hebben deze boeiende middag bijgewoond.

Voor meer informatie klik hier voor het uitgebreide verslag.

Subsidieregeling inwonersinitiatieven

Fietstocht ‘Ken je wijk De Maten’

Prachtig weer en bijna 50 enthousiaste fietsers…de fietstocht ”Ken je wijk, de Maten” moest haast wel een succes worden. En het wás een succes!
Nadat de heer Messerschmidt, wethouder in Apeldoorn, voor de opening van dit culturele gebeuren zorgde, gaf Ed van Gent ons veel interessante informatie (met foto’s) over het ontstaan en de geschiedenis van de Maten.
Hierna konden de fietsen van de standaard en reden we in groepjes een uitgezette mooie route de hele Maten door. We kwamen o.a. langs het oudste huis in onze wijk, langs de Heemtuin en konden 14 kunstwerken bekijken en er met elkaar over praten. In het mooi uitgevoerde boekje dat alle deelnemers kregen stond niet alleen de route beschreven, maar gaf ook veel informatie over de betekenis van het kunstobject en de kunstenaar.
Wist u bijvoorbeeld waarom “De Hooibalen” juist bij de Matenpoort staat? En wist u dat de hoogte van dit kunstwerk (12 meter) precies het hoogteverschil is tussen het begin en het einde van het Apeldoorns kanaal?
Bent u nieuwsgierig naar het fietsboekje? Het is voor € 5,00 verkrijgbaar bij de Readshop en bij Galerie ArtFra (zolang de voorraad strekt).

Stichting Huis van Ontmoeting